Top 4 beneficii ale unei soluții Self-Service

În viața privată ne-am obișnuit să ne gestionăm operațiunile independent. La bancă și în supermarket facem tranzacții în regim self-service, în drum spre casă folosim asistenți virtuali pe smartphone, pentru ca apoi să achităm facturile la utilități online. Nu este o surpriză așadar că această tendință s-a propagat și în mediul de lucru. Propulsate de inteligența artificială, automatizările au prins viteză în relația cu angajații, acoperind tot mai multe procese și domenii de activitate.

Necesitatea automatizărilor devine evidentă și în contextul în care + 70% dintre companiile din România au un model de lucru hibrid conform unui studiu PwC din 2021. În plus, rolul managerilor este în schimbare – 74% dintre participanții unui studiu global Adecco se așteaptă ca managerii să fie promotorii unor noi metode de lucru și tehnologii, iar 2 din 5 angajați ar schimba locul de muncă pentru unul mai flexibil și cu un nivel ridicat de independență.

Companiile și fabricile optează tot mai des pentru sistemele Self-Service. Un birou digital de HR oferă autonomie, reduce costurile și erorile manuale, în timp ce distribuie responsabilitatea între HR și angajați. Acesta oferă acces rapid la:

  • Pontajul angajaților
  • Planificarea schimburilor de lucru
  • Cererile de concediu și delegații
  • Adeverințe de concedii medicale
  • Adeverințe statut angajat
  • Fluturașii de salariu
  • Bilete de voie
  • Rapoarte despre activitatea echipelor

Clarivision Self Service

Care sunt beneficiile Self-Service?

1. Timp pentru activități strategice și costuri mai mici
Echipele de HR pot economisi cel puțin 1 ora/zi cu o astfel de aplicație și se pot focusa pe alte inițiative care aduc valoare. Costurile proceselor manuale precum introducerea de date ale angajaților și centralizarea de documente pot fi eliminate, pentru ca HR-ul să se axeze pe activități strategice: recrutare, retenție, analizarea datelor și evaluarea performanțelor.

2.Transparență și soluții paperless

Există o evidență clară a solicitărilor în aplicație, iar managerii câștigă vizibilitate asupra activității echipelor și fac o delegare importantă către biroul digital. Asta înseamnă și mai puțină hârtie consumată – acces la informații actualizate, procesate și semnate în format digital pe laptop sau desktop. Conform unui whitepaper, utilizatorii sistemelor Employee Self-Service au redus folosirea hârtiei și a emailurilor la ¼, iar cele mai apreciate funcționalități au fost user-friendliness și un log-on unic.

3.Experiența îmbunătățită consolidează Employer Brandingul

La fel ca și în viața privată, angajații se așteaptă ca aplicațiile digitale să simplifice operațiunile și să le ofere autonomie. Pentru companii, asta înseamnă o percepție mai bună a brandului de angajator – un angajator care este în pas cu tendințele și prețuiește timpul oamenilor. Anunțurile de concedii pe mail, planificările de schimburi în Excel sau adeverințele ridicate personal sunt acum istorie.

Urmând un proces simplu, angajații pot accesa adeverințe sau face planificări rapide. De asemenea, aplicațiile oferă managerilor acuratețe și control. Aceștia pot obține o viziune de ansamblu asupra concediilor, orelor de lucru sau orelor suplimentare per angajat sau echipă.

4.Responsabilizarea angajaților

Succesul unei implementări Self-Service depinde de comunicarea eficientă către angajați. Este necesar ca aceștia să înțeleagă beneficiile aportate, astfel încât să realizeze operațiunile singuri, fără suport. Implementarea trebuie să fie însoțită și de un training adecvat care să încurajeze utilizarea la nivel de companie.

 

Dacă dorești o soluție care să se plieze pe fluxurile companiei tale, încearcă aplicația Clarvision Self-Service. Contactează-ne și află cum poți digitaliza interacțiunea angajaților cu departamentul HR pentru a eficientiza business-ul tău.